نوشته شده توسط : moeen

ندای عدالت : مهاجرت به آمریکا در سال 2020 از آنجا که این کشور صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیاست و همواره بیشترین تولید ناخالص داخلی را داشته٬ یکی از آرزوهای دیرینه افرادی است که قصد مهاجرت دارند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب کشور امریکا جهت مهاجرت این است که این کشور را کشور فرصت ها می نامند و یا به اصطلاح میتوان ره صد ساله را در امریکا یک شبه رفت. اما به غیر از این و با توجه به انگلیسی زبان بودن این کشور و همچنین مهاجرپذیر بودن امریکا همچنان در صدر انتخابهای مهاجرتی است. این کشور همواره از ایده های جدید و نو استقبال کرده و به افرادی که دارای استعدادخاص نیز میباشد امکانات خاص میدهد.

ندای عدالت

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

یک از شاخصه های آمریکا این است که این کشور، مهد کاپیتالیسم (سرمایه گذاری) است. این مسئله پیش از هر چیز، دلالت بر بنیان و رویکرد اقتصادی آن کشور دارد. سرمایه گذاری در آمریکا و مهاجرت به آن کشور رویای سرمایه داران بین المللی است. دولت آمریکا نیز از آن استقبال می کند و بدین منظور ویزایی را تحت عنوان EB5 در نظر گرفته است.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

آمریکا بازار بزرگ و نیروی کار عظیمی دارد. از نیروهای ساده در صنایع کلاسیک و پایین دستی تا متخصصین صاحب رای در تکنولوژی های مدرن و محرمانه. اقتصاد در این کشور، چه در بخشهای تولید و چه خدمات، صاحبان سرشناس ترین برندهای دنیا می باشند.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

این کشور با داشتن بیشترین مراکز آموزش عالی و همچنین بالاترین سطح کیفی آموزشی و پژوهشی در دنیا، همه ساله پذیرای بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی است. افرادی که در رشته های مطلوب و سطوح عالی تحصیل کرده اند، همانند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به سهولت جذب بازار کار شده و نهایتا اقامت دائم این کشور را به دست می آورند.

شرایط  آن عبارت است از :

  • اخذ پذیرش تحصیلی در شرایط سنی خوب و معقول
  • دارا بودن مدرک زبان
  • اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های با رنکینگ بالا
  • پرداخت قسمت اعظم هزینه تحصیل به دانشگاه مقصد
  • قوی بودن پاسپورت متقاضی

هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در آمریکا

هزینه تحصیل در کشور آمریکا در مهاجرت تحصیلی به آمریکا بنا بر نوع دانشگاه متفاوت می باشد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی و غیر انتفاعی حدودا ۶۰،۰۰۰ دلار می باشد که این هزینه بسیار گران است

و دانشجویانی که می خواهند هزینه تحصیلشان مقرون به صرفه تر باشه می توانند برای تحصیل،

دانشگاه های ایالتی یا دولتی را انتخاب کنند که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها برای دانشجویانی که مقیم آمریکا هستند حدود ۹۱۳۹ دلار و برای دانشجویان دیگر هزینه ها متفاوت تر می باشد.

 

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی حدود 15،000 تا 22،000 هزار دلار آمریکا،

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در حدود 18،000 تا 25،000 هزار دلار آمریکا،

هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان بین المللی در حدود 18،000 تا 25،000 هزار دلار آمریکا و هزینه های تحصیل

در رشته های پزشکی حدود 35،000 تا 50،000 هزار دلار آمریکا خواهد بود.

 

 

هزینه های زندگی در کشور آمریکا حدود 73 درصد از هزینه های زندگی در ایران بالاتر است،

همچنین هزینه های اجاره در ایالات متحده آمریکا حدود 183 درصد از اجاره در ایران بالاتر است.

 

ندای عدالت

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد

یکی دیگر از راه های مهاجرت یا اخذ تابعیت آمریکا از طریق تولد می باشد. در کل کشورها برای اعطای تابعیت یا از سیستم خاک تبعیت می کنند یا از سیستم خون. اکثر کشورهای اروپایی مثل دانمارک، اتریش، هلند و … از سیستم خون تبعیت می کنند، بدین معنا که پدر یا مادر کودک متولد شده باید تبعه آن کشور باشند.

 

ویزای ازدواج آمریکا

ازدواج با یک شهروند آمریکایی به شرط رعایت ملزومات قانونی، منجر به دریافت حق اقامت دائم و تابعیت آمریکا خواهد شد. فرآیند دریافت گرین کارت آمریکا بر اثر ازدواج با یک آمریکایی چیزی در حدود 4 سال زمان می برد و پس از آن تا دریافت تابعیت و پاسپورت آمریکایی نیز تا 16 ماه زمان خواهد برد.

 

پناهندگی در آمریکا

آمریکا کشوری است که همه ساله مقصد پناهجویان بسیاری از سراسر جهان قرار می گیرد.

میزان بالای مهاجران به این کشور، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد این کشور می گذارد ولی دولت این کشور مبتنی بر سیاست های حمایتی از حقوق بشر، با آن ها مدارا کرده است.

ولی دولت کنونی این کشور و خصوصا رئیس جمهور آن، رویه کاملا متفاوتی را در پیش گرفته و سخت ترین رویکرد را نسبت به پناهجویان در پیش گرفته است.

پناهندگی پروسه ای غیرقانونی است که به خاطر خطرات فراوانی که دارد هرگز توصیه نمی شود.

 

هزینه های زندگی در آمریکا

آمریکا یکی از پرهزینه ترین کشورهای دنیا است و در سال 2020 مهم ترین شهر آن یعنی نیویورک به عنوان یکی از گران ترین شهرهای دنیا شناخته شد که اجاره منزل در آن 183.31% از ایران بالاتر است.

هزینه زندگی در این کشور ماهیانه بین 1000$ تا 1400$ (دلار آمریکا) می باشد.

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : moeen
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد